scoli de soferi sector 4


Parteneri

Instalator gaze-instalatii termice
Case la rosu de vanzare
AutoDiana

 

GDPR-Politica datelor cu caracter personal 



Scoala de soferi

Organizarea activitatii in cazul in care ajungem la locul unui accident:
Primul pas in cazul in care ajungem la locul unui accident rutier este sa oprim si sa ne semnalizam prezenta pe carosabil astfel:
1.  Pornim semnalizarea de avarie;
     -  noaptea este bine sa lasam aprinse si luminile de pozitie;
2.  Ne echipam cu vesta reflectorizanta si ne grabim sa asezam triunghiurile reflectorizante pe partea carosabila in fata si in spatele autoturismului (conform legislatiei la minimum 30 metri);
3.  In functie de categoria drumului public si de vitezele de deplasare a autovehiculelor pe acel drum, este bine sa montam triunghiurile reflectorizante  ;
     -  la o distanta de 50 - 75 metri;
     -  daca suntem pe autostrada se pot monta ambele triunghiuri reflectorizante in spate, unul la aproximativ 75m., iar celalalt la 125 -150m.( din cauza vitezelor cu care se circula pe autostrazi spatiul de franare pentru evitarea coliziunii sau pentru oprirea in siguranta creste considerabil);
4.  Dupa ce ne-am semnalizat foarte bine prezenta pe carosabil (evitam astfel producerea altor accidente) mergem sa facem o observatie rapida asupra accidentului:
     - numarul si tipul de vehicule implicate in accident (autocare, camioane, autoturisme, motociclete, carute, biciclete,s.a.);
     - numarul de victime si gravitatea;
     - sortarea victimelor in functie de gravitatea leziunilor;
5.  Apelam numarul unic de urgente 112 si anuntam urmatoarele:
- ne prezentam (nume, prenume si numarul telefonului de pe care facem apelul);
- ora la care am ajuns la locul accidentului;
- locatia cat mai exacta a accidentului (daca accidentul sa produs in afara localitatii, incercati sa spuneti cat mai exact distanta dintre localitati uitandu-va pe borna kilometrica);
- ce s-a intamplat;
- cati raniti sunt;
6. Acordarea primului ajutor victimelor.
ATENTIE !
 Daca observati ca unul din autoturismele implicate in accident are tendintat de a lua foc (fumega), inainte de a rezolva punctele 2, 3, 4, 5, 6, trebuie sa va grabiti sa decuplati bornele de curent de pe bateria de acumulator a acelui autovehicul si scoateti victimele din habitaclu.
 Putine autoturisme iau foc in cazul accidentelor rutiere, dar daca acest lucru se intampla, principala cauza o constituie instalatia electrica. De aceea este bine sa scoateti bornele de curent de pe bateriile de acumulator a autovehiculelor implicate in accidente.
 Un autovehicul care ia foc este foarte greu de stins (aproape imposibil), iar cel mai groaznic lucru este sa asistati la incendiul unui autovehicul in care persoanele au ramas blocate fara a mai avea posibilitatea sa fie ajutate sa coboare.
Degajarea accidentatului

 Primul ajutor este o notiune care trebuie luata in serios, fiind de o foarte mare importanta.
Accidentatul va fi menajat la maximum, evitandu-se gesturile bruste si deplasarea lui excesiva. Scoaterea accidentatului din autovehiculul avariat se va face cu cea mai mare blandete, procedandu-se la degajarea prin eliberarea metodica, la nevoie cu sacrificarea materialelor ce il blocheaza.

 Nu uitati ca foarte multe persoane care sufera accidente rutiere pot avea fracturi ale coloanei vertebrale, iar orice miscare gresita, duce la paralizie sau moarte. 

 Scoaterea din autovehicul si deplasarea victimei trebuie facuta in asa fel incat coloana vertebrala sa fie mentinuta dreapta.

Desfasurarea manevrelor de degajare a accidentatului:
- salvatorul isi strecoara un brat pe sub bratul accidentatului si il prinde pe acesta de antebratul trecut dinspre lateral peste abdomen, iar cu celalalt brat ii sprijina mandibula pentru a mentine coloana cervicala dreapta;
- printr-o miscare de tractiune usoara si fara smucituri roteste accidentatul in pozitia de scoatere din autovehicul;
- dupa ce accidentatul a fost adus in pozitia care permite scoaterea din autovehicul, salvatorul elibereaza mandibula victimei, incercand sa sprijine capul acesteia cu obrazul si prinde si cu cea de a doua mana antebratul victimei pentru a reusi sa o traga in afara autoturismului fara miscari bruste.

Degajarea accidentatului se face urmand urmatoarele precautii:
- se urmareste mentinerea permanenta a coloanei vertebrale in linie dreapta ( cap- gat-trunchi), pentru a evita lezarea maduvei spinarii in cazul unei fracturi de coloana;
- in cazul unei fracturi deschise la unul din membre, membrul fracturat se mentine in pozitia gasita fara a incerca punerea in pozitie normala;
- In cazul unei fracturi inchise se evita manevrele inadecvate, pentru a nu le transforma in fracturi deschise;
Este interzisa exercitarea de tractiuni asupra capului, membrelor si hainelor la degajarea accidentatului.
 
Dupa degajare victima va fi intinsa cu blandete pe o patura sau pe niste haine si de va trece la acordarea primului ajutor.

Acordarea primului ajutor

 Dupa  ce victima a fost scoasa din autovehicul trebuie sa controlati functiile vitale ale acesteia si sa observati daca este constienta.
Verificarea starii de constienta
 Pentru a verifica starea de constienta a victimei incercati sa-i puneti cateva intrebari:
- ce s-a intamplat ?
- cum va simtiti ?
- ce va doare ?
 In timp ce ii adresati aceste intrebari, puneti mainile dvs. pe umerii victimei si miscati-o usor.
Daca nu raspunde la intrebari, atunci incercati sa vedeti daca victima raspunde la durere. Pentru aceasta incercati sa-i provocati mici dureri, strangand-o de varful degetelor sau de lobul urechii, sau pur si simplu, ciupind-o de piele. Daca victima reactioneaza la intrebarile dvs. sau la provocarea de dureri, atunci ea este constienta.
 In aceasta situatie victima are respiratia si circulatia sangelui prezenta.
Daca victima este constienta
 Faceti un inventar al leziunilor pe care le are ( fracturi, rani, etc.) si ,dupa aceasta evaluare alertati ambulanta prezentand constatarile dvs. privitoare la starea accidentatului. Evaluati apoi periodic starea acesteia pana la sosirea ambulantei.
 Daca victima nu a reactionat la intrebari sau la durere atunci inseamna ca starea ei de constienta nu mai este pastrata.
Daca victima nu este constienta.
Trebuie sa actionati rapid solicitand ajutor altor persoane care sunt la locul accidentului, deoarece este mai usor ca la acordarea primului ajutor sa se implice mai multe persoane decat una singura.
Eliberati caile respiratorii ale victimei !
 Pentru aceasta, scoateti toate corpurile straine aflate in cavitatea bucalea a accidentatului (resturi de imbracaminte, proteze dentare, pamant, etc.). Verificati daca victima nu si-a inghitit limba.
 Daca si numai daca sunteti sigur ca victima nu are un traumatism al coloanei cervicale ( gatului), faceti extensia capului.
Pentru aceasta puneti o mana pe fruntea victimei in timp ce cu doua-trei degete ale celeilalte maini asezate sub barbie ridicati capul pe spate.
Controlati existenta respiratiei victimei !
Tinand capul victimei in extensie ( ridicat pe spate), apropiativa cu urechea de gura acesteia in timp ce privirea dvs. este indreptata spre pieptul accidentatului. In felul acesta aveti posibilitatea sa ii auziti respiratia, sa o simtiti pe pielea obrazului dvs. si in acelasi timp sa vedeti, eventual, miscarile respiratorii ale pieptului accidentatului.
Controlati existenta circulatiei sangelui ! Aceasta manevra se executa prin cautatea pulsului in artera carotida. Artera carotida se poate palpa pe partea laterala a gatului la doi-trei centimetrii distanta de cartilajul tiroid (marul lui Adam).
 Cautati pulsul la artera carotida atat pe partea dreapta cat si pe partea stanga a gatului.
In urma acestei evaluari a functiilor vitale ale accidentatului, va puteti afla in una din urmatoarele trei situatii

In aceasta situatie asezati victima in pozitie de siguranta. Aceasta pozitie va sigura libertatea permanenta a cailor respiratorii ale victimei. In acest mod, spre exemplu, chiar daca accidentatul va avea varsaturi aceasta pozitie va exclude posibilitatea ca varsatura sa fie aspirata in caile respiratorii.
Nu uitati ca la o persoana in stare de inconstienta, lasata sa zaca culcata pe spate exista riscul ca baza limbii sa ,,cada'' in faringe, fapt care va avea drept consecinta asfixierea victimei !
Dupa ce ati asezat victima in pozitie de siguranta , chemati ambulanta !
2) Victima nu respira , dar are puls ( stop respirator ).

 Daca accidentatul nu respira (dar are puls) incepeti imediat repiratia artificiala repiratie (gura la gura).
Pentru aceasta procedati in felul urmator:
- asezati capul victimei in extensie, asa cum s-a mentionat anterior;
- pensati nasul victimei intre degetul aratator si degetul mare al mainii dvs. care a fost amplasata anterior pe fruntea accidentatului;
- aplicati batista salvatorului pe fata accidentatului;
- ridicati barbia victimei cu doua trei degete;
- prin intermediul batistei salvatorului fixati-va etans gura de gura victimei si insuflati aer in caile respiratorii;
- dupa fiecare insuflare desprindeti-va gura de gura victimei si permiteti acesteia sa expire;
- reluati o noua insuflare dupa ce toracele a revenit la pozitia initiala.
Faceti 10 ventilatii artificiale dupa care anuntati ambulanta ! Continuati ulterior ventilatia artificiala pana la sosirea ambulantei !
3) Victima nu respira si nu are puls

 Aceasta situatie este de o gravitate deosebita. Trebuie sa retineti faptul ca in cazul aparitiei stopului cardiorespirator, sansa de a reanima victima numai prin fortele dvs. este foarte redusa. De aceea, primul lucru pe care trebuie sa il faceti cand constatati absenta respiratiei si a pulsului este sa solicitati imediat ajutor si sa chemati ambulanta.
 Sarcina dvs. este ca, in continuare, sa incercati sa mentineti functiile vitale ale victimei (respiratia si circulatia sangelui ) pana la sosirea echipajului ambulantei care, prin dotarea tehnica de care dispune si prin pregatirea speciala pentru astfel de situatii, poate actiona eficient.
Mentinerea functiilor vitale se va face prin respiratie artificiala si prin masaj cardiac extern dupa cum urmeaza:
- executati doua ventilatii gura la gura dup tehnica expusa mai sus;
- cautati punctul de presiune ( deci punctul in care se va executa masajul cardiac extern), pentru aceasta fixati-va un deget pe marginea cutiei toracice si miscati degetul de-a lungul acestei margini pana simtiti capatul inferior al osului pieptului ( apendicele xifoid );
- deasupra acestui reper asezati inca doua degete, punctul de presiune se va afla , in acest moment, deasupra reperului format de aceste doua degete;
- asezati podul unei palme in punctul de presiune;
- asezati cealalta palma peste palma fixata in punctul de presiune;
- comprimati toracele victimei prin miscari ferme executate cu greutatea corpului dvs. aplicata din umeri in lungul bratelor;
Atentie !
Comprimarea toracelui victimei trebuie facuta astfel incat sternul (osul pieptului)  sa  se  infunde  cu 4-6 cm.
- continuati aplicarea masurilor de reanimare ( resuscitare ) in succesiune 2 la 15, adica efectuati cate doua ventilatii gura la gura urmate de 15 compresii toracice, s.a.m.d.
 In cazul in care resuscitarea este executata de doua persoane, atunci una dintre acestea se va ocupa de ventilatie timp in care cea de-a doua va face masajul cardiac.
 In aceasta situatie succesiunea va fi de 1 la 5 ( o ventilatie, 5 compresii toracice, s.a.m.d.). 

 

 

 
 
   
 
Copyright @ 2011 Auto Diana Invest